Mapa stránek

INFORMACE |
Dodávka částečných nákladů (LTL / Partloads / Groupage) je typ dodávky nákladu, který je kombinací několika zásilek (jak malých, tak i středních a velkých rozměrů) od jednoho dodavatele více příjemcům nebo od různých dodavatelů jednomu nebo více příjemcům. Přepravní náklady na každou zásilku v takových případech se platí jako poměrná část ložné plochy vozidla. Dodávka celovozových nákladů (FTL) je typ dodávky nákladu, který je určen zpravidla pro jednoho příjemce a zabírá celý nákladový prostor vozidla. Nakládka v tomto případě může probíhat na několika skladech jednoho dodavatele umístěných v určité vzdálenosti od sebe, a k přepravě potřebného množství zboží může být použito jedno nebo více vozidel, která tvoří blokovou dodávku. |
Pokud jde o služby na dodávku částečných nákladů, lze se někdy setkat s určitými předsudky: dodací lhůty jsou podstatně delší, komplikace jsou větší, a nepatrná výhra v ceně nekompenzuje uvedené nevýhody.
Ale tato pozice vůči společnosti TELS rozhodně není správná.
Ve společnosti TELS:
„Obyčejné“ schéma dodávky částečných nákladů s tranzitní lhůtou 10–14 dní:
„Rychlostní“ schéma dodávky částečných nákladů používané v TELS s tranzitní lhůtou do 10 dní:
Toto schéma umožňuje poskytnout krátké dodací lhůty částečných nákladů. Například průměrná doba dodání částečného nákladu činí:
- z Evropy do Ruska asi 7 dnů (často méně);
- do Běloruské republiky – cca 5 dnů.
Dodávka ze vzdálených regionů Evropy může trvat o něco déle.
Pořádáme dodávky nákladu „od dveří ke dveřím“, a to i do vzdálených oblastí Ruska: po projetí hranice Ruska a celním očištění nákladu na dočasném uskladnění používáme vnitrostátní ruskou dopravu a dodáváme zboží na místo určení. Toto schéma dovoluje snížit náklady na dopravu tím, že zkracujeme počet kilometrů dražší mezinárodní dopravou.
Alternativní dodání částečných nákladů je přeprava menší nákladní dopravou. Můžeme vyzvednout a přepravit zboží pomocí nákladních automobilů s kapacitou od 1 do 7 tun. Taková dodávka bude o něco dražší než jako částečný náklad velkoprostorovým vozidlem, ale dodací lhůta je mnohem kratší: z Polska – 2 dny tranzitní doby, z Německa – 3, ze severní Itálie – 4...
V současnosti Oddělení částečných nákladů TELS zpracovává více než 1000 zásilek za měsíc. A každý rok tento počet roste o 15–20 %. To znamená, že:
Dnes hlavní nákladní proud tvoří další zboží:
atd.
Mnoho z těchto typů nákladů požadují dodání v souladu s určitou teplotou nebo jsou nebezpečné (ADR). Často jako cástečný náklad převážíme velké a těžké stroje, soupravy a zařízení, čímž výrazně snižujeme pro zákazníka přepravní náklady. Můžeme přepravit zboží fakticky všeho druhu, velikosti a se splněním specifických podmínek.
Mezi nejčastější kombinace multimodální dopravy patří: námořní, letecká a železniční doprava s následným dodáním automobilovou dopravou na místo určení. Kombinace může také zahrnovat více než dva druhy dopravy, vyžaduje-li to vybrané schéma dodání.
Při organizaci multimodální dopravy využíváme všechnu možnou infrastrukturu: železniční terminály, konsolidační sklady, přístavy, letiště, celní agentury a podobně, což nám dává obrovské možnosti realizovat schémata pro dodávání různé úrovně složitosti z kteréhokoliv kouta světa.
Částečný náklad obvykle prochází přes konsolidační sklad, kde je zboží převzato pod dohledem našich zaměstnanců, kteří provádí požadované manipulační zpracování (balení, označování, inventarizace atd.) a přípravy na odbavení.
V některých směrech letecké dopravy balíme zboží přímo na palety a do kontejnerů leteckých společností. Jdou na nakládku do letadla bez dalších překládek na terminálu na letišti. To přidává větší bezpečnost a nedotčenost nákladu, zvláště pokud je to křehký náklad.
Již máme vypracovaná multimodální schémata dodání částečných nákladů z Jižní Ameriky, USA, Kanady, Turecka, Tchaj-wanu, Číny, Hongkongu, Indie a jiných zemí.
***
Oddělení nákladů TELS – zavedené technologie rychlé a spolehlivé dodávky zboží z libovolného místa na světě.
Jsme vždy připraveni poradit našim zákazníkům a nabídnout optimální schéma dodávky nákladů podle vlastních preferencí a priorit!